RAŇAJKOVÁ ZMES HRYZKA - Zdravé raňajky každý deň

Zdravé raňajky

Raňajky    >    Zdravé raňajky

Čo by mali obsahovať zdravé raňajky?

Zdravé raňajky sú zdravé len vtedy, ak obsahujú kombináciu z nasledovných potravín:

  • voda (čistá, nesýtená, nesladená, bez chlóru)
  • čaj (zelený alebo bylinný, pretože sú bohaté na minerály)
  • rastlinné mlieko (sójové, ryžové, kokosové, mandľové)
  • rastlinný syr (tofu)
  • surové ovocie (plodové, bobuľové, kôstkové, citrusové)
  • surová zelenina (plodová, koreňová, listová)
  • chlieb z celozrnnej múky (celozrnná ražná, celozrnná pšeničná, celozrnná špaldová) - ak nemáte celiakiu
  • kaša z bezlepkových aktivovaných obilnín (pšeno, pohánka, amarant) - ak máte celiakiu
  • surové aktivované semená (ľan, tekvica, slnečnica, chia, sezam, mak, kmín...)
  • surové aktivované orechy (mandle, vlašské orechy, lieskovce, kešu, píniové orechy, para orechy ...)
  • varené strukoviny (sója, fazuľa, hrach, cícer, šošovica)
  • pochutiny (himalájska soľ, med, javorový sirup, ďatlový sirup, škorica, kakao, kakaové bôby, kokos)
  • bylinky (rozmarín, oregano, tymián, bazalka, petržlenová vňať, morské riasy, chlorela, zelený jačmeň)

Ak skutočne hľadáte zdravé raňajky, mali by ste si veľmi pozorne prečítať aj nasledovné informácie, ktoré sú určené práve Vám. Vďaka nim porozumiete významu "zdravie" a sami budete vedieť posúdiť, ktoré raňajky sú zdravé a ktoré nie. Najskôr je ale potrebné zistiť, čo je to zdravie.

Čo je zdravie?

Zdravý človek je taký, ktorý má v tele:

  • bunky, tkanivá, žľazy a orgány bez usadenín (kyseliny zneutralizované minerálmi)
  • doplnené zásoby minerálov (pretože krásne telo budete mať len vtedy, ak budete mať plné "sklady" minerálnych látok)
  • kyselinami nepoleptané, jedom neotrávené alebo toxínmi nepoškodené bunky, tkanivá, žľazy a orgány

Zdravé telo, zdravý duch - meditačný posed

Prečo sú minerály také dôležité?

Minerálne látky (vápnik, horčík, železo, sodík, draslík, jód, selén) tvoria asi 4% našej telesnej hmotnosti a sú pre naše zdravie nenahraditeľné. Minerály totiž slúžia ako stavebný materiál nášho tela, sú súčasťou mnohých enzýmov a hormónov, zabezpečujú normálne fungovanie metabolizmu a látkovej výmeny a čo je veľmi dôležité, slúžia na okamžitú neutralizáciu kyselín vzniknutých napr. pri trávení potravy.

Medzi hlavné rezervy minerálov patria:

  • vlasy a pokožka hlavy
  • nechty
  • koža
  • zuby
  • cievy a tepny
  • chrupavky, platničky, kĺby a šľachy
  • krv
  • kosti

Ak sa Vám minie ktorákoľvek minerálna rezerva, zákonite nastúpi ochorenie a zdravotný problém.

Aké kyseliny vznikajú v našom tele a prečo?

Minerály teda neutralizujú kyseliny, ktoré neustále vznikajú v našom tele ako napr.:

  • kyselina močová z konzumácie mäsa a z rozpadu buniek
  • kyselina uhličitá z nedostatku pohybu a zo zlého dýchania
  • kyselina mliečna z telesnej námahy (tzv. svalovica)
  • kyselina trieslová z čierneho čaju a z konzumácie kávy
  • nikotín z fajčenia cigariet
  • kyselina sírová z konzumácie bravčového mäsa, kravského mlieka a zo zadržovaných plynov
  • kyselina acetylsalicylová z liekov proti bolesti
  • kyselina octová z konzumácie sladkostí a živočíšneho tuku
  • kyselina šťavelová z rebarbory, surového špenátu a kakaa
  • kyselina soľná zo strachu, stresu a hnevu
  • kyselina dusičná z konzervovaných potravín (mäso, syry) s prídavkom dusičnanu draselného

Tieto kyseliny neutralizuje náš organizmus tak rýchlo, ako je to len možné, aby nedošlo k poleptaniu orgánov. K neutralizácii kyselín vie telo použiť iba zásadité látky - minerály. Minerálne látky sa teda zlúčia s kyselinami a vytvoria tzv. usadeninu (napr. oxalátové kalcium, sírne kalcium atď.), ktorá sa uloží do tuku a Vy začínate priberať, ani neviete ako. Prečítajte si ďalšie informácie na tému chudnutie.

Usadeniny v ľudskom tele - postava chudá až tučná

Pritom je to tak jednoduché! Jediné, čo potrebujete, je strava bohatá na vysoký obsah organických minerálov. Prečo? Pretože ak stravou prijmeme menej minerálov, ako telo potrebuje na neutralizáciu kyselin, musí telo použiť rezervy minerálov uložených vo Vašich zuboch, vlasoch, cievach, nechtoch alebo kostiach (kosti sú poslednou možnou rezervou).

Čo sú organické minerály?

Minerálne látky môžu byť anorganického alebo organického pôvodu:

  1. Anorganické minerály - nie sú v podstate nič iné, než rozdrvená skala, a preto sa ich vstrebateľnosť v tele pohybuje max. na úrovni cca 3% až 10%
  2. Organické minerály - sú minerály obsiahnuté v rastlinách, pretože ich rastliny už zmetabolizovali, a tým sa stali pre naše telo 100% vstrebateľné.

Čo sú zdravé raňajky?

Sú to raňajky, ktoré obsahujú dostatočné množstvá minerálov, stopových prvkov, vitamínov, antioxidantov, pomalých celozrnných sacharidov, enzýmov, zdravých rastlinných tukov a tiež obsahujú komplexné rastlinné bielkoviny, vlákninu a vodu. Ideálne by bolo, aby všetky suroviny v raňajkách boli bezlepkové, rastlinné a prírodné (raw alebo priemyselne a teleplne nespracované).

Prečo zdravé raňajky neobsahujú živočíšne bielkoviny?

  1. Opakované rozbory fosílií najmodernejšími prístrojmi zo všetkých známych archeologických vykopávok potvrdzujú, že prví ľudia konzumovali výlučne rastlinnú stravu.
  2. Štúdie rozboru kostí rímskych gladiátorov z roku 2019 potvrdzujú, že všetci gladiátori boli vegáni (viac info v dokumentárnom filme "The Game Changers").
  3. Historické texty v sanskrtskom písme staré cca 5.000 rokov pod označením "Veda" (pôvodné zjavené písma vyslovené samotným Bohom) určujú za vhodnú stravu pre ľudí výlučne rastlinnú stravu (verš 9.26 - "Bhagavad-Gītā - taká, aká je").
  4. Živočíšne bielkoviny spôsobujú zápaly v tele, najmä zápaly endotelu ciev s následkom vzniku srdcovo-cievnych ochorení.
  5. Živočíšne bielkoviny zvyšujú hladinu cholesterolu v krvi.
  6. Živočíšne bielkoviny vytvárajú pri trávení kyseliny, následkom čoho dochádza k odvápneniu organizmu.
  7. ...
Tipy a recepty na zdravé raňajky:

Raňajková kaša Hryzka (zloženie, príprava, cena) s banánom, jahodami, čučoriedkami, černicami a škoricou

Raňajková kaša Hryzka s banánom, jahodami, černicami, čučoriedkami

Celozrnný chlieb s avokádovou pomazánkou (roztlačené avokádo s himalájskou soľou), rajčinami a bazalkou

Celozrnný chlieb s avokádovou pomazánkou, rajčinami a bazalkou

Zeleninové smoothie s uhorkou, bazalkou, petržlenou a chlorelou

Zeleninové smoothie s uhorkou, bazalkou, petržlenou a chlorelou

Cícerová pomazánka (400g cíceru, 5 lyžíc majonézy, 1 lyžica horčice, cibuľka, himalájska soľ, citrón, korenie) s celozrnným chlebom a vňaťou

Cícerová pomazánka s celozrnným chlebom a vňaťou

Ale ak potrebujete konkrétnu pomôcku na zdravé stravovanie, odporúčame Vám knihu receptov: 120 rýchlych a chutných jedál založených na kompletných rastlinných potravinách s názvom Čínska štúdia v kuchyni:

Kniha Čínsky štúdia v kuchyni - recepty z rastlinnej stravy

Ako vidíte, kombinácií zdravých potravín je veľa, stačí sa len rozhodnúť a začať.

Vyskúšať vzorku Hryzky zadarmo